Nieuws
Weer meer bezoekers voor demortel.com
1 januari 2014
Deze website trekt elk jaar meer bezoekers. In 2013 is demortel.com bijna 18.000 keer bezocht, gemiddeld is dat ongeveer 50 keer per dag. Ten opzichte van 2012 betekent dat een toename van 12%. De topdagen waren zondag 23 juni, de dag van De Mortel Op Straat (138 bezoeken) en zondag 17 november (122 bezoeken), de dag na de prinsverschijning. In 2014 gaan we voor 20.000 bezoekers!
Ook gezondheidscentrum bijna in de startblokken
29 december 2013
De nieuwe school en de nieuwe ruimtes van het dorpshuis krijgen veel aandacht, maar laten we ook het spiksplinternieuwe gezondheidscentrum niet vergeten in de MFA. Daar wordt ook hard aan gewerkt om het op 3 februari in gebruik te kunnen nemen. Carlo Hazenberg van Fysiotherapie De Mortel heeft de leiding over dit deel van het gebouw, en hij heeft naast zijn eigen praktijk al verschillende diensten aan zich weten te binden, zoals een prikpost van het Elkerliek ziekenhuis, weeguurtje De Mortel, een Co-Counsel (Maartje Raeskin), uitgiftepunt van BENU Apotheek, en Zorgboog in Balans. Mogelijk komen er nog meer participanten bij die willen deelnemen aan het gezondheidscentrum. Aangezien de zorg steeds belangrijker wordt in de samenleving, ook in De Mortel, een heel positieve ontwikkeling.

Volop belangstelling voor inloopuur
27 december 2013
Er was volop belangstelling onder de Mortelnaren om de nieuwe MFA te bezichtigen tijdens het inloopuurtje op vrijdag 27 december. Er waren heel veel complimenten te horen over het nieuwe gebouw, over de kleurstelling en de ruimtes. Natuurlijk zijn er ook nog vele vragen, maar die zullen gaandeweg zoveel mogelijk beantwoord moeten worden.

Aandacht voor De Wilg in het ED
27 december 2013
In het ED van vrijdag 27 december wordt in een paginagroot artikel stilgestaan bij het afscheid van Dorpshuis De Wilg door diverse verenigingen. Kijk in het ED om het artikel te lezen.

‘Rieleksd’ de kerstdagen in
24 december 2013
De mensen van het koffie-uurtje Rieleks beleefden hun laatste bijeenkomst in De Wilg. In een als altijd gezellige sfeer werden kerststukjes gemaakt. Het eerstvolgende koffie-uurtje zal in een van de zaaltjes van de nieuwe MFA plaatsvinden.
