Nieuws
Nieuw fiets- en wandelpad
20 april 2011
Het fiets- en wandelpad, dat enige tijd geleden als tijdelijk pad was aangelegd langs de nieuwe woonwijk Welpenheuvel, is inmiddels in ere hersteld. Vanaf Tereijken en Milschot is nu weer een korte doorsteek te maken naar bijvoorbeeld het sportpark, en vanaf de hoek Rector de Vethstraat-Vossenheuvel kun je beginnen aan een mooi recreatief ommetje rond De Mortel. Het deel langs de wijk zelf is een (half)verhard fietspad, dat overigens nog een laagje verharding moet krijgen. Langs de Renseweg richting de Kranebrakenseweg gaat het over in een graspad om te wandelen. Naast het pad, en ook rondom de volkstuinen, heeft de gemeente beplanting aangebracht.
Drie Mortelse plannen in procedure
5 april 2011
De gemeente heeft met ingang van maandag 4 april een aantal ontwerp-bestemmingsplannen ter inzage gelegd, waaronder drie plannen die belangrijk zijn voor De Mortel. Op de eerste plaats gaat het om het plan voor de uitvoering van het Leefbaarheidsplan, waarmee de bouw van het Multifunctioneel Gebouw mogelijk wordt gemaakt. Daarnaast ligt ook de uitbreiding van de tennisvelden met een 3e baan ter inzage. En tenslotte is er ook een bestemmingsplan opgesteld voor de woningbouwkavels in het gebied De Mortel-Zuidrand, aan de Bakelseweg en Leeuwerikweg (Ruimte-voor-Ruimte). Er kan nu gedurende zes weken een zienswijze kenbaar gemaakt worden (voorheen bezwaar). Op 29 juni worden de bestemmingsplannen als het goed is vastgesteld door de gemeenteraad. Als dat gebeurt en er zijn verder geen juridische procedures dan kunnen de plannen vanaf de zomer worden uitgevoerd. De bestemmingsplannen zijn in het gemeentehuis in te zien en op de website www.ruimtelijkeplannen.nl.
Akoestisch optreden Third Half op 31 maart
30 maart 2011
Op donderdag 31 maart viert de band Third Half een bescheiden feestje vanwege het feit dat de jongens dan precies 10 jaar muziek met elkaar maken. De Mortelse frontman Bart Smulders en drummer Stefan Coenen gaan deze keer met hun twee muzikale kameraden op de akoestische toer! Het belooft een sfeervol optreden te worden van deze kleurrijke band. Vanaf 21.00 uur in ’t Anker.
Professionals ondersteunen vrijwilligers tijdens NL Doet
20 maart 2011
Op vrijdag 18 maart 2011 speelde De Mortel een belangrijke rol tijdens NLDoet, de landelijke actie waarbij het vrijwilligerswerk extra aandacht krijgt. De dag werd georganiseerd door Stichting Impuls, en Dorpshuis De Wilg was gastheer van de slotbijeenkomst aan het einde van de dag. Daar verzamelden professionals van verschillende bedrijven zich, die die dag de vrijwilligers bij diverse verenigingen een handje hadden geholpen. Zo verrichtten wethouder Peter Bieleveld, directeur Hans Vedder van Goed Wonen en Jeannie Ceelen van Stichting Impuls onderhoudswerkzaamheden bij de tennisvereniging. Zij voorzagen onder meer baan 2 van een nieuw net.

Fergal en T’n Blakke tijdens D.A.S.V. St. Patrick’s Day
13 maart 2011
Wat is dat nu weer? D.A.S.V. St. Patrick’s Day? Nou, D.A.S.V., dat mag ondertussen wel bekend zijn: de Donderdagavond Studentenvereniging van cafe ’t Anker, die nu alweer menig activiteit heeft ondernomen om het Mortels uitgaansleven wat op te leuken. En aanstaande donderdag is het 17 maart, en dat is St. Patrick’s Day. Dit heeft (nog) niks te maken met kastelein Patrick, maar het is de Ierse nationale feestdag, die overal ter wereld wordt gevierd waar Ieren zijn neergestreken en dat zijn nogal wat plekken. Maar ook zonder Ieren is het een leuk feestje. En dat wordt dus dit jaar ook gevierd in ’t Anker. (meer…)